Monday, March 28, 2011

Kembali Berblogging-Malas, malas dan malas lagi...

Salam suma...dh lama giler aku x update blog ni... sbb yg utamanya ialah kerana kemalasan aku yg semakin m'jadi2 ni.. aigoo~~jadi kali ni aku nk cuba try test tgk tmplate aku yg baru ni... xdela baru pun..ni tmplate yg basic jer uh... malas la aku nk cari yg lain...sbb wifi maktab ni yg aku ngah gune laju mcm siput... berukband plak dh 2 bulan x bayar...jd kna barred...nyampah aku ngn berukband ni.. dhla lembab pastu tu telan duit aku 38 hengget tiap2 blan jaa...malas aku bayar...padan muka..haha..

itu tadi sbb yg first... sbb yg keduanya mcm biasalaa...hujan esemen yg x reti2 nk b'hnti... dh tu plak esemen aku bkannye dtg one by one.. tp dtg gedabak tros...hamek kau.. dgn linguisticnye, titasnyer, lie, child dev...mmg terbaik laa... jd bila time mood tensen esemen, aku pun b'tmbh2 malas nk update.. tabik spring tol aku kt member aku cik akyn & cik T yg rajin update blog diorang walau ketika sibuk, bila2 masa dan dimana jua...cehh ayat taleh blah.. tmbh plak aku baru pas abes S.B.E...amende uh??? S.B.E ni School-Based Experience... means aku ni yg nk jd cekgu kna laa g skola tgk mcm mn cekgu2 kt skola ngajar... kira mcm buat observation... tp cekgu2 kat skola pnggl R.O.S...bkan bunge ros tp Rancangan Orientasi Skola... aku ni yg ms ari 1st smpai t'pinga2 la bla dgr p'kataan uh..bila cekgu tny.."Awak ni tgh R.O.S la yer?" Aku pun just angguk jelaa...tp td Mr. Rosli pun explain laa menatang ape R.O.S ni...

Skunk ni esemen byk yg dh anta... tp smalam Mr. Rosli bg lagi esemen Pillowsleepy plak...aigoo...esemen lagi... tmbh plak 6 aribulan ni aku kna p amek MUET...aduyai dh la x prepare ape2... mcm mn laa nk dpt target band 4 ni??? aku lau bleh tanak repeat coz duit aku nk kumpul amek lesen... arap2 la aku dpt band 4...AMIN... and then after MUET aku ade BIG plak...adoiii...B.I.G aka Bina Insan Guru ni mybe akan dibuat kat Tasik Kenyir.. bunyi mcm best sbb ade mcm2 xtvt2 ekstrem tp mcm takot ler plak..huhu...

Jd skunk ni bla aku ade mase aku akan try update blog ni... dan aku nk ucap mekasih pd folo blog aku yg x seberapa ni... walaupun cume 16 org, tp aku terharu sbb ade jugak org nk folo aku...wuwuwu.... 

Ok laa...aku dh tatau nk tulis ape...sbb aku tade idea... ni aku taruh gmbr aku msa ngah SBE aritu..k laa..papai..adioz...


Bdak yg aku guna utk test cd...

Ni bebudak klas 3 Elit...klas yg 1st aku masok msa 1st day aku b'sbe..
lau nk tau bdak pompuan yg no 3 dr kiri tu, nma dia Nadia..tp sepanjang aku b'sbe tu, aku pnggl dia Samira..
And then, masa ari ke-4, dia ckp kt aku, "Teacher, sy bkan Samira. Sy Nadia. Samira yg duduk kt sebelah sy ni"..*bdak no 2 dr kiri... aku pun mcm nk t'balik bila dia ckp mcm tu...MALUNYA!!!pastu tros aku teringat pesan akak Nora mentor aku kt skola tu..dia ckp nk jd cekgu, nama suma anak murid kna igt...tros lps tu aku akan igt smpai bila2 nama bdak tu Nadia, bukan Samira...

Game Simon Says yg bebudak ni paling enjoy...tp diorang pggl game ni "Cikgu Kata"

Aku ngan Azwa

Ni masa tgh ujikaji cd...
Dayana, Azwa ngan aku...Dayana ni kwn Azwa dr IPGTI, Johor...dia buat sbe ngn kitorang...so pastu jd kwn aku la jugak...hehe...







No comments: