Wednesday, May 26, 2010

~cInTa, ApAkAh EnGkAu UnTukKu?~ ..::..part 3..::..

Ketika sambutan hari guru...ting tong(2x)"Semua pelajar diminta berkumpul di dewan besar krn majlis kita akan b'mula sebentar lg, sekian tima kaseh.."ting tong(2x), satu pengumuman mengarahkan suma pljr b'kumpul. Aku memandang kiri dan kanan, depan dan blakang, 'eh mn diorang ni?xkan x smpai lg..'keluhku bila x jumpa kwn2ku yg lain. "Iena!!Cni la ko."jerit Nad memanggilku. Sambil b'jalan menuju dewan besar "Weh korang beli x hadiah utk ari guru?"tny aku kpd Nad. "Xpon, mn aku ade duit. Lgpun Hana dah bli utk satu klas.."jwb Nad. Sesampainyer di dewan, "eh mana kta nk dok ni?xkan nk dok blakang..nnt x nmpk lau org wat p'smbhan kang. Jom mencelah dok tgh2 sket"cadangku kpd kwn2. "Mn bleh dok dpn2..nnt lau t'tido matile kita..lgpun p'smbhn lps rehat nnt. Lps rehat kta dok le kat depan" kata Ami pula. "Haa..tuu..kt ctu kosong..cpt, nnt ade org len duduk" kta Syu pula. Setelah itu majlis pun b'mula. Aku memandang sekeliling, mak aih..ramainyer yg wat hal msg2..ade yg tido, sembang, curi2 msj pakwe pon ade..aku pula??mcm biasa..berangankan Adam..Oh Adam..tetiba Adam b'diri di satu sudut dkt ngan pintu dewan. Smartnyer dia pkai baju pengawas siap ngan kot lg..ni yg nk curi2 pndg ni..tiba2 Nad menegurku. "Ko tgk ape tu?"tny Nad smbil m'mndg ke arah tmpt Adam b'diri. "Eh, ma..ma..mana ade. X aku igtkan Sir Dzul td. Lain plak dia ari ni."kelentongku. "Ko ni sakit ke ape? Sir Dzul tu kt blkng kita..dr tadi dia dok ctu..X bgun pegi mn2 pon..Ke, ko usha..?"kta Nad sambil t'sengih. "Eh..ape usha2 plak? mn ade aku usha sape2..pndai2 je ko ni"coverku."Alah..xnak ngaku..lntak kau la". Fuh, nasib baik Nad mls nk tny byk2..kang x psl2 kantoi.

Waktu rehat, di kantin. Aku & the gang berpusu2 ketika nk bli mknn. "Eh, Iena, bkan ko kta ke aritu ko xnk mkn kt kntin dah ke?"tny Hana. "La..aritu kan mee kuah..arini kan laksa..Slalu lau laksa sudu xkan abes. Tu sbb aku nk mkn tu.."terangku. "Eh, mcm tu pulak. Heran aku ngan ko". Selepas rehat, "Weh, lps rehat kan ade volleyball match antra ckgu ngan pljr. Jom tgk" ajak Syu. Tiba2 aku teringat..eh Adam kan pemain bola tmpar skola..msti dia main..xleh lepas ni. "A'ah, jom tgk. Msti Ckgu Din main kan" ktaku walhal nk tgk Adam main. "Sejak bila ko admire Ckgu Din ni?" tny Anni pula. "Ape plak ko ni? tgk jer bukannyer aku mnat dia pun"kataku pula. "Okay, hari ni kta akan menyaksikan p'lwnan bola tmpr antara Kumpulan Ckgu2 dan Kumpulan Pelajar" kta seorang pelajar lelaki. 'Eh, btul la. Adam main. Ni yg syok ni.'ktaku dgn excitednye dlm hati. Perlawanan pun b'mula dan kemenangan m'jadi milik kumpulan pelajar. Terrornyer Adam main. Sampai menang plak tu. Hikhikhik...Setelah itu aku & the gang pun berkumpul di dlm dewan semula. "Weh, cop tmpt dpn2 taw. Nnt nk tgk p'smbhan sng." kataku kpd kwn2. "Pelikle aku ngan Iena ni. Entah apela yg bes sgt ngan p'smbhn aku pun tatau. Nk sgt tgk p'smbhn" kta Hana. "Bukan ape, nnt sng la lau nk tgk. Lau kta dok blkng nnt x nmpk."ktaku pula. P'smbhn pertama pun b'mula iaitu p'smbhn kugiran drpd para senior. Tiba p'smbhn yg kedua, dikir barat. Tiba2 muncul Adam di atas pentas. 'Eh, Adam?pesal dia dok kt atas tu?siap pkai mcm pengantin baru lg.'gumamku dlm hati. P'smbhn pun b'mula..rupa2nya Adam jd tukang karut kut(ntah aku pun tatau..tp mcm ketua dikir brt gtu..) E'eh bgusnye Adam. Ade byk kelebihan. Suara mrdu, rajin b'sukan, rupa ada, smart, daya kepimpinan yg tinggi, bdak klas agama plak tu. Beruntung sape yg dpt jd gf dia.

Setelah abes semua p'smbhn maka tibala acara menyampaikan hadiah. Dan setelah itu, majlis pun bersurai.

(bersambung..dlm Part 4 nnt aku skip terus kisah Iena msa tngktn 5 plak...)

No comments: