Thursday, July 29, 2010

~cInTa, ApAkAh EnGkAu UnTukKu?~ ..::..part 4..::..

Sesi persekolahan telah pun b'mula dan kini aku sudahpun berada di tingkatan 5. Aku seperti biasa mcm xde semangat jer nk g sekolah. Tambahan lagi kini Adam sudahpun tamat tingkatan 5. Jadi aku rasa spt separuh jiwaku pergi..(cewahhh...mcm lgu Anang plak). Tapi aku sedar aku akan mengambil peperiksaan SPM ujung tahun ini. Jadi ini merupakan final and penentu year utk aku & suma kwn2 aku. Ke mana hala tujuan kami selepas ini b'gantung kpd result SPM nnt. Jadi aku gagahkan juga diri ini utk ke sekolah kerana aku x boleh m'jadikan Adam sbg satu2nyer kekuatan aku. Aku maseh ade ibu bapa yg tlh byk bekerja keras utk menyekolahkan aku. Tapi tahun ini aku rasa lega sedikit kerana aku x perlu lg ke sekolah dgn menaiki basikal mini itu lagi. Kerana Abah kini sudah b'sara. Jadi Abahla yg akan m'hntr dan mengambilku setiap hari. Setiap hariku b'lalu begitu shj dgn rutin harianku. Pagi ke sekolah, petang ke kelas tmbhn & mlm aku akan b'sntai smbil mengulangkaji pelajaran. Cuma aku sedikit bosan kerana tiada Adam sbg penyeri di sekolahku.

Sehinggalah suatu hari ketika aku tgh shopping dgn kakak2ku dkt pasaraya Billion, aku t'serempak dgn seseorang yg amat aku kenali wajahnya itu. Adam!!! OMG!!! Dia masih mcm dulu, gayanya yg smart menawan hati aku. Aku memandangnya, tp dia b'lalu begitu shj. Aku kecewa kerana t'nyata dia sebenarnya x sedar akan kehadiranku. Seolah-olah aku x penting baginya. Selama ini aku sering berangan bhwa aku memiliki tmpt yg istimewa di hatinya. Tapi t'nyata tidak. Sejak itu aku cuba b'azam utk melupakannya.

Aku menerima khabar angin bhwa result SPM tahun lepas akan keluar xlma lg..B'makna Adam akan dtg ke sekolah utk nmengambil resultnya. B'makna aku mungkin akan b'temu dgnnya lagi. Mcm mn ni??? Baru cadang nk lupakan dia. Xpela janji aku jgn t'serempak dgn dia. Dan memang btul, aku x t'serempak lgsung dgn dia. Tiba2 muncul perasaan sedih jauh di sudut hati aku. Aku cuba menyiasat ttg result dia tp x b'hasil. Sejak aku t'serempak dgn dia dkt Billion tempoh hari, aku x dgr lgsung khabar beritanya. Sehinggalah suatu hari ketika budak2 tingkatan 6 rendah mula m'dftr, aku kmbali t'serempak dgnnya. Rupa2nya dia masuk tingkatan 6. Dan kehidupan aku m'jadi spt sebelum2 ini. Aku akan selalu b'tembung dgn Adam tp bkan di laluan yg dlu, tp di kantin. Kerana kelas kami t'letak b'dekatan dgn kantin. Aku cuba melupakannya tp x b'jaya kerana aku sering b'temu dgnnya. Malah aku semakin rindu kpdnya. Susah betul jd secret admirer ni, penat dan sering keliru.


hehe...smbong ag...

No comments: