Friday, September 10, 2010

RaYa Oh RaYa..(@_@)

  Dam dam dum...bunyi mercun...waaaaa......camat ari raye pada suma....dlm entri kali ni aku bkan nak sambung psl novel aku yg x brp bes tu...biarla novel tu tergantung jap..haha...nnt la tyme aku free aku smbung..esemen es pun x wat ape pun lg..bla pikir bab esemen..mcm nak cabut pale otak aku..org nak raye tp esemen belambak2...tension sngguh..sebenonye kali aku nak ckp psl pengalaman raya aku..memandangkan rini ari first raye, jd xdela byk sgt pengalaman aku lg...ni aku nak ckp sket psl pengalaman aku b4-b4 ni...

  • Last minute preparation
Haaa...ni mcm dah jd tradisi keluarga aku tiap2 tahun...mn x nye...mlm raye laa baru nak kemas rumah.. gantung langsir..tukar sarung kusyen..buang2 habuk...haish...org lain bla mlm raye dh rilek2 dah..tp aku mlm raye laa baru nak wat suma tu.. lagi dahsyat bla pagi raya la aku baru nak gosok baju...haish..

  • Duit raye
Ni yang aku rase plg sedeh sgt ni...bla pegi beraye  ke umah2 sedara..msti dh xdpt duit raye...wuuuwuuwuu.... terasa diri ni dah tua bla tgk ramai bebudak kecik dpt duit raye...bkannye aku nak sgt duit raye tu, tp sbenanye aku sedih rupenye aku ni dh besar. sob3...ade skali tu aku dgr kat radio..ade le pompuan ni dpt duit raye...dia mengeluh ckp duit raye dia dpt sket je...dj tu pun tny dia dpt brp..dia pun kata yg dia dpt 200 je...ade ke patut...x b'syukur tol ini pompuan...kira bagusla dah tua bangka dpt 200..aku yg msa kecik2 dlu nak dpt smpai 100 pun pyh...ish..ish..apelaa....

  • Balik kampung
Ini pun aku sedih gak...jeles btul aku tgk org lain ade kampung msg2...nenek ngan atok aku dua2 belah dah xde...sedey aku...bla tgk org len dpt balik kampung, celebrate raye ngan atuk nenek, sedara mare, sedeynye rase... nak nyanyi lagu balik kampung pun dah x boleh...sbb xde kampung..rumah arwah atok nenek sumanya dah agak terbiar... jadi rutin hari raya aku tiap2 tahun ialah pegi umah sedara yg dekat2 pastu balik umah layan  citer2 smpena raye kat tv..

Tu jelaa pengalaman raye aku...tiap2 tahun camtuh...tp aku still hepi sebab aku masih dpt sambut raye ngan family tercinta aku...to all my fwens..hepi hari raye..maap zahir batin...

No comments: